منتظری در گفت‌وگو با دانشگاه مطرح کرد

امضای سند استقلال و آزادی کشور با شرکت در انتخابات

۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۶۹۱۳۴ خبر اول
به اعتقاد رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، حضور در انتخابات در حکم امضای سند استقلال و آزادی کشور است.
امضای سند استقلال و آزادی کشور با شرکت در انتخابات

علی منتظری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لزوم مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند اظهار کرد: ملت ایران بیش از ۱۰۰ سال است که برای استقلال و آزادی کشور مبارزه کرده‌اند و در این راه صدمات زیادی را هم متحمل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بهمن سال ۵۷ به رهبری امام مجاهد تلاش‌ها برای پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر رسید، ادامه داد: انقلاب اسلامی با درس از گذشته به پیروزی بزرگی دست یافت و از زمان تاسیس جمهوری اسلامی ایران مقرر شد حاکمیت مردم و مشارکت آنها در امور کشور از طریق انتخابات اعمال شود.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی افزود: لذا انتخابات سمبل تلاش و کوشش ده ها سال مبارزه برای استقلال و آزادی کشور تلقی می‌شود. معتقدم اگر ما بیش از آنچه به کمیت انتخابات فکر کنیم به محتوا و کیفیت آن بیندیشیم، ملاحظه خواهیم کرد که مشارکت و حضور در انتخابات چقدر اهمیت و معنا پیدا می‌کند. به اعتقاد من حضور در انتخابات در حکم امضای سند استقلال و آزادی کشور است.

حضور مردم در انتخابات؛ تضمین کننده آرمان‌های اصلی ملت ایران

منتظری تاکید کرد: فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات رای می‌آورد و چه کسی وارد مجلس می‌شود، نفس حضور مردم در انتخابات می‌تواند تضمین کننده آرمان‌های اصلی ملت ایران در طول سال‌های مبارزه باشد. همانطور که اشاره کردم حضور مردم در انتخابات برای نمایش حق اعمال حاکمیت و مشارکت در امور کشور، امری بسیار مهم است. طبیعتا کسانی که دلسوز و وطن خواه هستند، بدون شک وظیفه خود می‌دانند که در این انتخابات شرکت کنند تا از استقلال و آزادی کشور دفاع کرده باشند.

وی با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس، توضیح داد: همانطور که شهدای ما و جوانان غیور و رزمنده ما در طول جنگ تحمیلی جان خود را فدا کردند، امروز وظیفه ما مشارکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌ها و اعلام رای خود است. به نظر می‌رسد تنوع لازم در نامزدهای انتخابات تهران و شهرستان‌ها وجود دارد و افراد می‌توانند نامزدهای مورد پسند خود را انتخاب کرده و به آنها رای دهند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که کشور دارای مشکلاتی نیست؛ اما اینها نباید بهانه ای برای اصل مطلبی که اشاره کردم و عدم شرکت در انتخابات شود. از این جهت به نظرم وظیفه هر ایرانی دارای حق رای قانونی است که در انتخابات شرکت کرده و دیگران را تشویق به شرکت در انتخابات کند.

دعوت به عدم شرکت در انتخابات؛ ظلم و جفا به ایران

منتظری تداوم استقلال و آزادی کشور را مهمترین دستاورد حضور مردم در انتخابات پیش رو عنوان کرد و ادامه داد: گرچه نقدهایی بر برخی عملکردها و برخی از دیدگاه ها وجود دارد؛ اما اینکه مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنیم، واقعا ظلم و جفا به ایران و مبارزان راه حق و حقیقت است.

وی معتقد است که هر ایرانی برای حفاظت از دستاوردهای بزرگ کشور که محصول انقلاب اسلامی است، باید نه تنها خود در انتخاب شرکت کند؛ بلکه دیگران را هم تشویق به شرکت در انتخاب کند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی همچنین تاکید کرد که مردم نباید اسیر برخی از تبلیغات سوء دشمنان مبنی بر عدم شرکت در انتخابات شوند.

نگاه مثبت جوانان به انتخابات

منتظری در پاسخ به اینکه حضور جوانان در عرصه مشارکت سیاسی برای انتخاب پیش رو را چطور ارزیابی می‌کنید؟، گفت: جوانان ما نگاه مثبت تری نسبت به باقی افراد دارند. آن شور و هیجانی که در این روزها در جوانان دیدم، بیانگر این است که مشارکت آنها در انتخابات پیش رو قابل توجه و قابل معنا خواهد بود. برای اینکه جوانان بتوانند از کشور خود و دستاوردهای علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور حفاظت کنند، حتما مشارکت خوبی در انتخابات پیش رو خواهند داشت.

وی همچنین مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را بسیار خوب ارزیابی کرد و با اشاره به تبلیغات دشمن مبنی بر عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای افزود: اصولا اعتقاد من این است که در مجموع مشارکت مردم هم در انتخابات پیش رو بسیار خوب خواهد بود. تبلیغاتی که مدت ها است علیه انتخابات و حضور در انتخابات شروع کرده اند راه به جایی نخواهند برد؛ چراکه پشتوانه این انقلاب و انتخابات خون های جوانان شریف و مومنی است که تمام شدنی نیست و آن جوانان و شهدا نزد خداوند روزی دارند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دشمنان خیال خام در سر می‌پرورانند که بتوانند آسیبی به آرمان ها و خواست های ملت ایران که برای آن سالها مبارزه کردند، بزنند. مطمئنم جوانان دانشگاهی و غیر دانشگاهی ما در کنار اقشار مختلف، در انتخابات پیش رو حضور پررنگ و پرمعنایی خواهند داشت. انشاءلله این گام را هم ملت ایران با سرفرازی پشت سر خواهند گذاشت.

text to speech icon
آخرین ویرایش۰۹ اسفند ۱۴۰۲

نظر شما :